۱۳۸۸ اسفند ۲۱, جمعه

سگ سالاری

امروز داشتم رانندگی می کردم و از تمام شدن زمستون کانادایی و بارش بارون لذت میبردم. رادیو هم روشن بود و داشت یه ماجرای کاملا سگی رو پخش میکرد. موضوع این بود که چطوری سگها به socialize کردن آدما کمک میکنن. توجهتون رو به گفتگوی زیر که توی یه پارک اتفاق افتاده جلب میکنم:

فضای باز - آفتابی – بعدازظهر: آقایی با سگش میرسه به یه خانومه که سگشو آورده راه ببره. سگا همدیگرو بو میکنن و دو نفر چند لحظه ای می ایستن. مرده سر صحبتو باز میکنه.

- هی، سلام! شما اغلب سگتون رو به این پارک میارین؟

- آره، من تقریبا هر روز میام اینجا.

- من بار اوله که میام و خیلی خوشم اومده

- آره، اینجا پارک خوبیه. امروزم که هوا خوبه و.....

در نهایت گوینده رادیو به این نتیجه رسید که dog walking میتونه ایده خوبی برای دراومدن از تنهایی و برقرار کردن معاشرت باشه. اما قسمت جالب داستان ماجرای مردی بود که به گفته گوینده تنها صاحبی بود که جرات کرده بود بگه از سگ داشتن خوشحال نیست و دلش میخواست که سگ نداشته باشه. (توضیح : اینجا سگ یه جورایی هم تراز بچه آدمه و خوب کسی نمیاد بگه که من بچه مو نمیخوام!). خلاصه مرده داشت با دل پر شکایت میکرد که این سگ در اصل مال زن و دخترمه و اونان که خیلی دوسش دارن. روز تولد سگه هم درست سه روز بعد از تولد منه و بهمین خاطر اونا هر دفعه تولد منو عقب میندازن که یه دفعه با مال سگه با هم بگیرن.

نتیجه گیری اخلاقی این قصه اینه که خوبه آدم قبل از اینکه مثل سگ پشیمون بشه، بره و تجربه دیگران رو تو حیوون داشتن ببینه. شاید لازم باشه تجدید نظر کنه. مخصوصا اینجا که سگا حقوقی شاید به مراتب بالاتر از ما مردا دارن! ولی خداییش من خیلی دلم می خواست که من هم یه گوزن داشتم که تولدمونو با هم میگرفتیم.

Hold Deer | Funny Birthday Card

۷ نظر:

ناشناس گفت...

Jariyaneh gavazan chiye? nakoneh bejayeh Sag onja gavazn negah midaran. rasty heyvoon dashtan inghadr vahshatnakeh keh baziha mesleh sag pashimoon mishan, ratsy mohandes jan man ghasdeh yaghe kardan nadaram aslan az dava khosham nemiyad

داغان گفت...

گوزن حیوونه مورد علافه منه. همین. راستی اگه با فونت فارسی بنویسی خوشحالتر میشم.

ناشناس گفت...

سلام استاد خودم

چشم قربان این هم فارسی

ناشناس گفت...

يك سوال ؟ چرا اينقدر بعضى از مردم اصرار دارند كه به زور بگن حقوق مردها اينجا ناچيزه و حقوق سگ ها بالاتره؟ اصلا اينطورى نيست و بيانش از زبان آدمهاى تحصيلكرده كمى بعيده.

اين كامنتدونى اسم و آدرس اينترنتى منو قبول نميكنه، مرجان هستم ، كوير سمنان

ناشناس گفت...

salam shayad camente man ziyad jaleb nabashe vali khob chand ta sol dashtam azaton va mamnoon misham ke javabamo bedin chon hanoz hichki javab dorosti nadade be man

1
hamsar man foghe angal shenasi dare vali 3 mah az sar bazish monde mikham bedonam ma az alan mitonim eghdam konim? va che madariki lazeme baraye baz shodan avaleye parvande?
2
ba tavajoh be ghanon jadid dar morde aelts mikham bedonam kedashtan nomre aelts va erae on ghabl az baz shodan fay hast ya enke age ghable baz shodan fayl erae beshe sorat seyr parvande bishtar mishe

3
shayad ziyad khosheton nayad vali mikhastam bedonam ke etelati dar morde avordan sag be onja darid?? chon sag man vaghean mesle bachame

mamnoon

داغان گفت...

سلام
راستش من اطلاعات به روز از پروسه مهاجرت ندارم. ضمنا من از طریق کبک اومدم که کلا داستانش فرق میکنه. ولی چیزی که مشخصه اینه که جزو اولین مدارک کپی پاسپورت لازمه. از آیلتس هم خبر ندارم. ولی قدیم یادمه 7 میخواستن.
آره، سگتون هم میتونین بیارین. من دیدم که از ایرون سگشونو میذارن تو جعبه های مخصوص حیوانات و میارن. ولی به احتمال زیاد باید اینجا قرنطینه بشه و پرونده پزشکی و اینجور مسائلش ردیف باشه. راستش زیاد چیزی نمیدونم. میتونین ازین کلینیک های حیوونا تو تهرون بپرسین

داغان گفت...

مرجان جون، اینو تو همین کلاس های Orientation چه تو ایرون (IOM) و چه اینجا صد بار بهم گفتن. راستش من خودم هم زیاد راجع بهش تحقیق نکردم که کجا یه سگ قراره جلوی من بره تو یا جامو تو ساب وی بهش بدم. گرچه من اصلا هم ناراحت که نمیشم، تازه برام اینترستینگ هم هست. ولی حالا حقوق شما خانوما که بالاتره! خوشحال باش و حالشو ببر! ما مردا و سگا خودمون از پس مسائلمون بر میایم.