۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

کانادا، این دهات بزرگ

بسته به شرایط کاری پیش میاد که به شهرهای مختلفی فعلا در استان انتاریو سفر کنم و به کارخانه های صنعتی سر بزنم. تازه فهمیدم که کانادا واقعا یه دهات بزرگه! کیلومتر در کیلومتر علفزار و دشت و چهارتا تا درخت کور و کچل. به هر شهری هم که میرسین، یه تابلو گنده زده نوشته جمعیتش بین 5000 تا 40000 نفره!! خب یه دفه اسماشونم بنویس دیگه.

جالبه بدونین کانادایی های راستکی تو همین درو داهاتا زندگی میکنن. اکثرشون هم پاسپورت ندارن و فکر میکنن دنیا همین کاناداست و میگن خیلی آب و هوای خوبی داره. بنابراین طبیعیه که فرق ایران و عراق رو ندونن و ازتون حال صدام حسین رو بپرسن. امروز با یه مهندس کانادایی صحبت میکردم که اهل آلبرتا بود و تقریبا 40 رو داشت. میگفت بار اوله میاد تورنتو و براش عجیب بود که اینجا چقدر جمعیت داره!

تصادفا تو رادیو شنیدم که Mississauga با 500000 نفر جمعیت ششمین شهر بزرگ کاناداست. کل استان نفتی آلبرتا همش 4 میلیون هم نمیشه. دیگه خودتون حساب بیاد دستتون. البته میدونم عکس های کانادا خیلی قشنگه، چون ساختمان های بلند مشرف به دریاچه داره، داون تاون داره و مردم کافی میخورن. تازه میتونین با سنجاب ها و راکون ها و غازها هم حال کنین.

۴ نظر:

ناشناس گفت...

حالا ایرادش جیه؟ جمعیتش کمه؟

محبوبه گفت...

جمعیتشون که اشکالی نداره حتی دهات بودن اینجا یا این که یه دفعه وسط شهر ها حتی همین تورنتو هم دهات می بینی واقعا اشکالی نداره. اشکال اونجاست که اونقدر این ادما از هم دور و با فاصله زندگی می کنند حتی از اون یکی ایالت هم خبر ندارند چه برسه به ایران و عراق و حتی سرزمین های اجدادشون یعنی اروپا. البته این هم حتما اشکالی نداره. جون فرهنگ ایناست دیگه. بالاخره هر جایی تو دنیا یه جوره. اینم مدل کاناداییشه. تازه دونستن زیاد هم ضرر داره و برای سلامتی خوب نیست.

ناشناس گفت...

Ehtemalan agar az biyaboon rad mishodi bishtar doost dashti injaro Mohandes jan! ta haal tehran ta esfahan drive kardi? darigh az yek sabzehh! agha shoma AUS bishtar hal mkardi ya Texas, onjaha biyaboon dareh.
Eradatmand
Yaghe nagiriyan

خداحافظ كانادا گفت...

نه ناشناس جون، ایراد چیه؟

کاناتا که اصلا ایرادی نداره همش مزیته فقط نمیدونم با اینهمه تبلیغ و پوستر رنگی‌ چرا جمعیتش همیشه ثابت هست و هیچوقت بالا نمی‌ره :)

البته خوب لابد حساب اینجارو هم کردن و این دهات گال و گشاد رو کش میدان تا تناسب جمعیتیش باقی‌ بمونه!

خداحافظ كانادا