۱۳۸۸ آذر ۱۷, سه‌شنبه

بخور بخور از نوع کانادایی

بله، میشینین نق می زنین آی پول نفت رفت نمی دونم فلسطین، لبنان. اصلا هرجا، باباجون قدرت داره ، اختیار مملکت دستشه، تصمیم مال اونه که چطوری خرجش کنه. تو هم اگه اون بالا بودی یه کار دیگش میکردی. دنیا دنیای زور و قدرته! حالا واسه اینکه یه خورده دل درد پول نفتتون آروم بشه، فقط یه مورد کوچولو از بخور بخورای اینور آبو تعریف میکنم. جریان از این قراره که واسه بالا بردن راندمان سیستم داغان بهداشت اینجا، تصمیم گرفته میشه که پرونده و سابقه پزشکی ملت رو الکترونیکی کنن. خوب این ایده خیلی خوبیه. حالا ببینیم نتیجه چی شد. اجرای اینکارو واگذار کردن به وزارت بهداشت اینجا و اونا هم یه سازمانی به نام Ehealth ارگانایز کردن که این کارو انجام بده. اونا هم نامردی نکردن و یه بخور بخور حسابی را انداختن. در کل زدن تو گوش یه چیزی تو مایه های هزار میلیارد تومن خودمون! بریده خبراشو براتون میزارم میتونین برین اصلشم ببینین:

A scathing report on the eHealth Ontario spending scandal charges that successive governments wasted $1 billion in taxpayer money…”

خوب فکر میکنین این پول از کجا تامین شده بود؟ بله از مالیاتی که مردم داده بودن، ما مهاجرایی که 85% مون under-employed هم هستیم! کسی صداش دراومد؟ نه! همون هموطنی که پول نفتشو پیرهن عثمان کرده، وقتی دید مالیات کلفتی که اینجا داده رو خوردن و یه آب هم روش، حتی ککش هم نگزید. لابد فکر کرده خوب اینجا قانون داره، پولمونو پس میگیرن!

EHealth expenses

Some of the consulting costs incurred at eHealth:

· $2,700-a-day consultant, charging $3.26 for a muffin and tea.

· $300-an-hour consultant, charging for reading an article on electronic health records given to her by her husband, another consultant.

· Two consultants serving as vice-presidents and flown regularly from homes in Alberta.

· $1,700-a-day executive assistant.

· Consultants charging to watch an eHealth episode on TVO's The Agendaand "debriefing" on the Toronto subway.


Hudson, who headed the board as a volunteer, said he was shocked to hear some consultants at eHealth were making $2,700 to $3,000 a day and that one billed for a $1.65 tea at Tim Hortons and Choco Bites for $3.99.


بله، نمونه هزینه هایی که شده رو می بینید. تازه نمی دونید بعضی از رئیس روساشون که وقتی گندش دراومد و مجبور به استعفا یا اخراج شدن چه حالی کردن. این پایینو بخونین میفهمین. یعنی طرف حتی واسه آخر کارش هم نقشه داشته و یه جوری قراردادشو درست کرده که در هرصورت به نفعش باشه. ولی خوب میدونین، این کانادایی ها آدمای خوبین و این دفعه احتمالا اشتباه شده بوده.

“….Sarah Kramer resigned as chief executive officer this weekend after only seven months on the job and amid a scandal involving sole-sourced contracts and rich consultancy fees to Courtyard and other firms. She received $316,670 in severance pay, the equivalent of 10 months of her annual salary of $380,000….”

می بینین طرف سنواتش رو هم گرفته! تازه اینا وکیل گرفتن که اشتباه شده و نباید مارو بیرون میکردین و ما حقمونو میگیریم. اختلاف حقوق رو هم که دارین، در نظر داشته باشین که اینجا خیلی ها با حقوق سالی 30 تا کار میکنند. والا تو دولت فخیمه خودمون هم حقوق یه مدیر بالا مرتبه 10-15 برابر اون پایینیه نیست! حداقل رسمی اش نیست. بنابراین اختلاف طبقاتی هم اینجا تقریبا وجود نداره و همه در رفاه وعده داده شده به سر می برند!

میدونین کجاش واسه من جالبه؟ اینکه ما ایرونی های کانادا نشین واسه نفتی که اصلا خیلی هامون ندیدیم از کجا درمیاد، انقدر نق میزنیم و حرص میخوریم. ولی واسه پول مالیاتی که خودمون دودستی به این دولت محترم دادیم و یه مفتخورایی به این راحتی بالاش میکشن اصلا ناراحت نمی شیم. بابا این آب تورنتو چی داره لامصب!

۲۳ نظر:

ناشناس گفت...

حسین
توی چندتا پست قبلی نوشته بودید که تورنتو جای تفریحی نداره می خواستم بدونم شما دقیقا چه طور تفریحی مد نظرتون بوده که تورنتو نداشته ؟تعبیر شما از تفریح چیه؟

Bye Bye Canada گفت...

شهرام جان

کلّاً این کانادایی‌ها و کلا این وری متخصص چاپیدن هستن اما بصورت اتو کشیده و با ظاهر آب و رنگ دار.

از فلایر‌های هفتگی که جنس قیمت معمولی‌ را با ۲ تا رنگ قرمز و زرد بهت به عنوان نصف قیمت میندازن (قیمتی که از اول ۲-۳ برابر گذشته می‌شه!).

مورد اخیرش هم که قضیه این واکسن‌ها بود که یه ۲۰-۳۰ میلیونی (!) تو تخمین اشتباه کردن و زیاد خریدن حالا هم بقیه ش رو میدان به آفریقا و میشن کشور انسان دوست!!!

این وسط هم من و شما پول اون واکسن‌ها رو مالیات دادیم به اون شرکت انگلیسی که احتمالا نصفش رو میده به اسراییل...

در عوض نیاز به خدمات پزشکی‌ داشته باشی‌، امکاناتش نیست...

کانادا مثبت نویس‌ها نه تنها صداشون در این موارد در نمیاد بلکه سریع برات یه توجیه می‌‌کنند که اینها لازم و حساب شده هست و یخستان امینت داره و کانادا سنجاب داره و مثل همین ناشناس بالایی تفریح زیاد داره و ...

خدا همه کانادا مثبت نویسان رو شفا بده.

خداحافظ كانادا

Bye Bye Canada گفت...

ناشناس جان تفریح که تعبیر نداره.

همین که شما دنبال تعریفی‌ یعنی‌ اینکه خودت هم چیزی اینجا تو کانادا به عنوان تفریح نمیشناسی جز احتمالا رفتن به سی‌ ان تاور (که اونم پولی‌ هست!) یا بری غذا چینی‌ بخوری :)

خداحافظ كانادا

فرهاد گفت...

شهرام جان، خسته نباشی! لینک وب-لاگت رو از فیس-بوک پیدا کردم و نوشته هات رو خوندم و نوشتار و دید انتقادیت به نظرم خیلی جالب اومد. البته من چون اونجا زندگی نکردم نمی تونم نظر بدم ولی فکر میکنم برای کسانی که قصد زندگی در چنین جایی رو دارند خوبه که این مطالب رو بخونند.
برات آرزوی شادی و سلامتی دارم.

یک دوست قدیمی از ارومیه، مقیم ژاپن ;)

مارال گفت...

نميدونم چر اين پست آخر قابل خوندن نيست

هارون گفت...

(فرض می کنم شما مثلا کانادا هستی)آخه یکی نیست بهت بگه که تو ایران برای پول نفت چی کار کردی ؟؟؟ خود شما ! الان رفتی توی یه کشور دیگه اونجا فقط داری مثل پیرزنها هم غر می زنی و تازه کاسه داغتر از آش هم شدی ! پول مالیات را دادی - که باید می دادی و قبول کرده بودی که بدهی- به شما اصلا ربطی نداره که با اون پول می خوان چی کار کنند. هر وقت تو ایران تونستی به شکی بگی بالای چشمت ابرو هست و حرفت را قبول کردند و در اینجا فایده ای داشتی در یک کشور دیگه حرف بزن که بگن شما در کشور خودت هم زبانت دراز بوده. از خارج از کشور داری رجز می خوانی. مطمئن باش که اگه یه مقدار فشار بیارن شروع می کنی به تعریف و تمجید از همانجایی که داری فقط ازش بد می گویی ! مطمئن هستم دولت کانادا به شما دعوت نامه نداد که بری اونجا . همونجوری که برای ویزا به در و دیوار کوبیدی را به یاد بیار و مثل بچه آدم زندگی کن ! اون موقع می خواستی ویزا بگیری هم همینطوری با زبان گزنده و نیشدارت ویزا گرفتی ؟؟؟!!!

Bye Bye Canada گفت...

به نظر من این هارون جان خیلی‌ حق داره و کاملا شرایط یک شهروند پیشرفته (!) کانادایی رو داره.

خوش بحالش که انقدر خوب میتونه تجزیه و تحلیل کنه سیستم کانادا رو.

من همیشه گفتم که کانادا بهترین کشور در کهکشان راه شیربرنجی هستش و این رو از جمعیت همیشه ثابتش میشه فهمید :)

در ضمن هارون جان آره، من سیتیزنی کانادام رو هم با همین زبونم گرفتم و تازه باهاش بهم حقوق کانادیی هم میدان :)

ببین چقدر یخستان خوبه!

خداحافظ كانادا

هارون گفت...

جالبه که داغان دیگه جواب نمیده و شما داری اینجا از قولش جواب میدی ! خوانندگان می تونند نظر بدن که کی داری طفره میره و بحث را به سخره گرفته ! شما عمرا کانادا باشی و مطمئن هستم هنوز کانادا را نمی تونی روی نقشه پیدا کنی ...

داغان گفت...

من نمی دونستم رو کردن عیب و ایرادهای طبیعی اینجا، انقدر واسه بعضی ها ناراحت کننده است. اتفاقن و اتفاقن و اتفاقن، خیلی هم به من ربط داره که پول مالیاتی که میدم کجا میره. من و خیلی از کانادایی های اصیل! اصلا حال نمی کنیم مالیات بدیم که یکی تو افغانستان حقوق بگیره. شما کاسه داغتر از آشی که نمی زاری من از "حق آزادی بیان" در اینجا استفاده کنم!

هارون گفت...

ببین،رفتی توی یه کشور دیگه و قوانینش را قبول کرده ای و باید تابع قوانین باشی. شما اگه اینقدر دلت برای پولت می سوخت توی ایران می موندی و از پول نفت و معادن و ... که تو شکم فلسطینی ها و عراقی ها و ونزوئلایی ها و کشورهای بی نام و نشان آفریقایی می ریزند جلوگیری می کردی ! رفتی توی یه کشور دیگه داری نق می زنی که پول منو فلان و فلان می کنند. بد بود چرا رفتی ؟؟ بد هست چرا نمی آیی ؟؟؟ این هدفهایت که قراره تمام بشن چی هستند و کی تمام می شوند ؟؟؟ دست از این سیاه بازی ها بر دارین ! قسم می خورم که این اصطلاح "حق آزادی بیان" یکی از اون دست آوردهایی هست که در این صد روز یادگرفتی و وارد زندگی ات شده. اومدی ایران از این حقت حتما و حتما استفاده کن... به اون بای بای (یا خودت) هم یاد بده که پست های منو ویرایش نکنه ! کلی حرف می نویسم و پاک می کنه و از قول من می نویسه " سلام" انگار عقده اینو دارم که بیام بهش سلام عرض کنم !

ناشناس گفت...

fagaht mitonam begam barat Haron kheili moteasefam inshalah ke arezo be del namoni va betoni Canada ro bebini

Bye Bye Canada گفت...

هارون جان دلم برای فحش‌های منطقیت (!) خیلی‌ تنگ شده.

باور کن کانادا برای شما بهترین جاست.

هم سربازی تو میری، هم به دولت مهربون کانادا کمک می‌‌کنی‌ هم از گشنگی لاغر میشی‌.

برو پیش یه دلال مهاجرت فایل نامبر بگیر و به عشق اینجا هر روز قهوه بخور.

راستی‌ گفتم قهوه، یاد مادر نخست وزیر کانادا افتادم، کسی‌ از دوستان نمیدونن حال ایشون چطوره؟؟ خوبن ایشون؟ :)

خداحافظ كانادا

از هر دري سخني گفت...

بابا جان من اين تعصب را کنار بگذاريد. من الان 2 سال است که استراليا زندگي مي کنم و هميشه توي اين بحث بين مهاجرها نقش داور را بازي مي کنم. اينجا از ايران بهتره اما مدينه فاضله نيست. و با عرض معذرت از دوستان منتقد اينجا (يا اونجا) بايد عرض کنم اين اشتباه ما ها است اگر با نگاه صفر و يک به موضوع ها نگاه مي کنيم. اينکه ما تو ذهن خودمون از اينجا يک مدينه فاضله مي سازيم گناه اين بدبختها نيست. نوکر ما هم نيستند که در بدو ورود برامون فرش قرمز پهن کنند. راستش را بخواهيد ما را هم براي منافع خودشون مي خواهند. اما مگر قرار بوده غير از اين باشد؟

ناشناس گفت...

Hi everybody
I don't care what happen to my taxes! I care when I pay, when it is not in my pocket who care! They can burn the whole taxes.

هارون گفت...

بای بای کانادا @
حرف تو دهن من نداز که بهت فحش دادم ! با کلمات و معنای آنها بازی نکن ! شما با پاک کردن نظرات من قضاوت را از بین بردی و هیچ وقت نگذاشتی که خوانندگان بین صحبتهای من و شما نظر بدن.این یعنی سانسور و مسلما اگه توی یک کشور آزاد مثل کانادا باشی می فهمی که باید مثل داغان "حق آزادی بیان" را بشناسی.(اون بنده خدا در عرض 100 روز شناخت).برای همین اصلا نه به وبلاگ و نه به حرفهایی که اون تو می زنی دیگه ارزشی قایل نیستم.
آره کاناد برای من خوبه اما برای آدمهایی امثال شما و داغان خوب نیست چون سوژه وبلاگ نویسی کرده اید و مثل پیرزنها دارید غر غر می کنید.البته اگه آدمهایی مثل شما اونجا نرن جا برای آدمهایی امثال بنده خواهد بود که برن و زندگی کنند.سربازی رفته ام !عقده کانادا ندارم و شما هم بادام بخور با پوست !
بجای اینکه جواب حرفها و نظرات منو بدی داری لودگی بازی میاری ...
هر وقت یاد گرفتی که حداقل حرفهای دیگران را گوش کنی و فرصت قضاوت بدهی ارزش بحث و گفتگو خواهی داشت و گرنه بهتره که ...

Bye Bye Canada گفت...

هارون و سبوس جان

من متاسفانه جیره خوار رژیم گدای کانادا هستم و تا جایی هم که بتونم (قانونی و غیر قانونی) از این دولت کلاهبردار می‌‌کنم و می‌‌زارم تو جیبم.

پاس کاناداییم هم تو اون جیبمه :)

هو ا گود نایت

خداحافظ كانادا

ناشناس گفت...

please add me!!!!
byebyeiran.blogfa.com

Bye Bye Canada گفت...

من هنوزم میگم کاناتا بهترین دهات در کهکشان راه شیری هستش.

دلیل محکمی هم دارم: کاناتا سنجاب داره :)

خداحافظ كانادا

ناشناس گفت...

مخالف بای بای کانادا
http://byebyeiran.blogfa.com

ناشناس گفت...

احمق ترین آدمهای روی زمین هم این کارو نمیکنن

ایران بهترین جای دنیاست دیروز یه نفر را گرفتن به بچه های 9 ساله تجاوز میکرده
کانادا امنیت نداره الکی میگن 5 کشور امن دنیاست بای بای کانادا فکر کنم یه دکتر مغز واعصاب باید بری راستی من ip تو را چک کردن ایران تشریف داریدانقدر از جایی که ندیدی حرف نزن ما وطن و دولتمون را دوست داریم ولی میریم کانادا برای تجربه شما هم به دروغات ادامه بده

anti byabye گفت...

http://antibyebyecanada.blogfa.com

ناشناس گفت...

خوب راضی نیستی چرا بر نمیگردی ؟ دوختنت به زمین اونجا؟

ناشناس گفت...

من داشتم پروندمو می فرستادم سیدنی از وقتی بعضی حرفهای این اقایون رو شنیدم ترسیدم انتظار نادشتم از بدو ورود همه چیز خوب باشه ولی انتظار هم نداشتم همیشه بد باشه
کسی فایل Canada for dummies رو خونده لطفا اگه کسی اطلاعات مناسبی داره تو تصمیم گیری من به من کمک کنه
mohkamfard@gmail.com